SegĂtsetek, hogy segĂthessek!
Most azoknak mondom, akik banki hitelek miatt munkabérletiltással
vannak megáldva, de azoknak is mondom, akik azt bérszámfejtik, továbbá
a bĂ©rszámfejtĂ©si programok kĂ©szĂtĹ‘jĂ©nek, bĂrĂłságoknak, ĂĽgyvĂ©deknek,
kamaráknak, sajtónak és minden politikai szereplőnek.
Az esetemet szeretném felhasználni és kérni mindenkit, hogy ezt az
Ărást terjessze, adja tovább!
EgyedĂĽl Magyarországon Ă©n tudtam az AlkotmánybĂrĂłságon azt elĂ©rni,
hogy ugyan az AlkotmánybĂrĂłság nem hozott Ă©rdemi döntĂ©st az ĂĽgyembe,
de egyértelműen kifejtette a határozatában, amely nyilvános
(IV/600/2016. AB)
„[a] bĂrĂł bármely tĂ©nybeli vagy jogi tĂ©vedĂ©se nem teszi automatikusan
tisztességtelenné az egész eljárást, mivel az ilyen tévedések teljesen
soha nem küszöbölhetők ki, azokat az igazságszolgáltatás ma ismert
rendszere magában hordozza.” {3325/2012. (XI. 12.) AB végzés,
Indokolás [15]} ,
hogy az ĂĽgyembe eljárĂł miskolci bĂrĂłságok bĂrĂłi, a KĂşria tĂ©vedett,
amikor azt állĂtották, hogy a munkabĂ©rbĹ‘l valĂł letiltás során a mentes
jövedelmi részt csak úgy kell figyelembe venni, hogy elég, ha a nettó
jövedelembĹ‘l a 28 500 forint megmarad. Mivel az AlkotmánybĂrĂłsági
határozatbĂłl is egyĂ©rtelműen kiderĂĽl, hogy bĂrĂłi tĂ©vedĂ©s van ebbe, az,
hogy a bĂ©rszámfejtĹ‘k Ăgy cselekednek kárt okoznak az embereknek.
A helyes bĂrĂłsági letiltás 33%-ban a következĹ‘: Egy 100 ezer forintos
bruttó béren mutatom be.
A 100 ezer forintból le kell vonni az adót, tb járulékot és miegymást,
összesen nagyjábĂłl 35%-ot. KiszámĂtása: 100 000x0,35= 35 000 forint.
Ezt az összeget levonjuk a 100 000 -bĹ‘l, Ăgy kapunk 65 000 forintot.
Ez a 65 000 forint lenne a végrehajtás 33%-ka alá vonható rész, de a
mentes részt még ki kell vonni, mert abból nem lehet végrehajtani. Itt
hibáznak a könyvelők, a bérszámfejtők és a bérszámfejtői programok,
hogy nem vonják le a nettó bérből a végrehajtás alól mentes részt.
Tehát a helyes eljárás,
65 000- 28 500= 36 500 forint. Ennek a 36 500 forintnak lehet csak
venni a 33%-át és nem pedig a 65 000 forintnak. Gondolom mindenki
látja, hogy mi különbség van a két szám között, ez azt jelenti, hogy
mennyivel kapnak többet jogtalanul a követeléskérők. Ekkor még nem
beszéltem arról, hogy a családi adókedvezményből egy forint
végrehajtást sem lehetne eszközölni, mert az valójában adó, az
államnak fizetendő, amit fő szabály szerint le kellene vonni a bruttó
bérből. Ezért nem elfogadható az, hogy akinek munkabérletiltása van,
az jobban jár, ha év végén adóbevallás alkalmával egy összegben kéri a
családi adókedvezményt, hogy a végrehajtó abból ne kapjon. Aki havonta
kéri, annak is meg kellene végrehajtás nélkül kapnia, mert az nem
nettó bér, hanem adó.
Még itt van az 50%-os munkabérletiltás. Sokan nem tudják, hogy azt
banki hitel miatt nem lehet eszközölni a munkabérletiltásra, hiába
Ărja a munkaadĂłknak a vĂ©grehajtĂł. Annak csak hátrĂ©bb sorolás lenne az
útja, de ehelyett vonják a fizetést 50%-ban. Ez is téves dolog, mert a
banki hitel nem tartásdĂj, nem tartozik az 50%-os letiltási kivĂ©telek
közé.
Ezért arra kérek minden magyar állampolgárt, hogy ismerje meg az
AlkotmánybĂrĂłság indokát, amelyben kimondja, hogy a bĂrĂłságok ezen
munkabérletiltásból fakadó értelmezésüket tévesnek tartja, hogy vegyen
bátorságot és követelje a túlzott bérletiltásának vagy a családi
adókedvezményének a visszaadását.
Továbbá arra kĂ©rek minden sajtĂłt, Ă©s aki tud segĂteni, hogy segĂtsen
nekem egy vitanap megrendezĂ©sĂ©t megvalĂłsĂtani, ahol az Ă©rintett
miskolci bĂrĂłkat Ă©s más bĂrĂłkat vitára hĂvok, hogy bebizonyĂtsam miĂ©rt
hibás az ők elméletük és miért téves a jelenlegi tény és
jogĂ©rtelmezĂ©sĂĽk a munkabĂ©rbĹ‘l valĂł bĂrĂłsági letiltási összeg
kiszámĂtása kapcsán.
Üzenem a DK-nak és Gyurcsány Ferenc úrnak, és minden magyar embert
tisztelĹ‘ pártnak, hogy ebben segĂtsen nekem, mert ez a bebizonyĂtás
egĂ©sz Magyarországot Ă©rinti! Rossz számĂtási felfogással vannak Ă©s
ezáltal súlyos anyagi kárt okoznak a végrehajtók, de főleg a
bérszámfejtők az embereknek. Ez egy országos probléma!
Ambrusné Salap Szilvia
06-30/3269-510